Časté dotazy

Jak vypadá běžný školní den?

  • Každý den je trochu jiný v závislosti na ročním období, počasí a aktuálních potřebách dětí, určitá struktura dne je však ustálena ve školním roce 2017/2018 takto:
    • začátek v 8:15 – pohybovky (cca aktivní půlhodinka venku, tématicky se dá ladit na probíhající projekt)
    • krátký “kruh” (podle počasí ve třídě nebo venku; zklidnění, sdílení, povídání k aktuálnímu tématu) s navazujícím tematickým příběhem
    • svačina a přestávka
    • „epocha“ – zhruba 1,5 hodinový blok, který je věnován buď českému jazyku nebo matematice (na úvod rytmická část, pak aktivity ve skupinách, ve dvojicích nebo samostatně)
    • mezipředmětové projekty nebo kratší bloky (flétna, angličtina, francouzština apod.)
    • společné ukončení dne ve 12:30, v úterý ve 13:00, ve středu ve 14:00 (3. roč.)

Budou děti dostávat domácí úkoly?

  • Pedagog dává doporučení, v kterých oblastech je možné dítě podpořit v rámci domácí přípravy. Děti nezřídka pokračují z vlastního zájmu v aktivitách z dopoledne i v družině nebo doma, od pedagogů dostávají podněty pro případné další aktivity, ne však formou povinných domácích úkolů. Společný rodinný čas je v kompetenci rodičů a dětí, je tedy na nich, jak jej naplní.

Budou ve škole klasické vyučovací předměty?

  • Látku jednotlivých předmětů probíráme v tzv. epochách (zaměřeno na ČJ a M) a v rámci různých projektů (zahrnují oblasti RVP Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce, Umění a kultura, Člověk a zdraví)

Jaká bude návaznost na klasický školní systém?

  • Naplňujeme Rámcový vzdělávací program, na konci 5. třídy očekáváme výstupy srovnatelné s klasickou ZŠ.

Připraví škola  mé dítě na přijímací zkoušky na víceleté gymnázium?

  • Toto samozřejmě závisí na individuálních schopnostech dítěte. Pokud to budeme vědět dostatečně dopředu (půl roku), vytvoříme dítěti vhodné podmínky a pomůžeme mu s přípravou na zkoušky. Zároveň ale věříme, že děti budou mít spíš chuť pokračovat v našem vzdělávání až do 9. ročníku.

Jak mé dítě zvládne přestup na klasickou střední školu?

  • V patnácti letech je dítě už natolik vyzrálé, aby takový přechod zvládlo a akceptovalo případné odlišnosti jiného vzdělávacího systému (např. známkování, jiný přístup pedagogů apod.). Zkušenosti podobných škol, jako je ta naše, říkají, že děti, které je absolvovaly, mají mnohem jasnější představu o tom, čím se v životě chtějí zabývat, a podle toho volí i navazující vzdělávání.

 Jak je škola  financována?

  • Začínáme s dětmi v režimu domácího vzdělávání, nemůžeme tedy počítat s podporou státu. Aby financování provozu školy nebylo jen na rodičích, snažíme se získat podporu i jinde, například od města, individuálních dárců i firemních sponzorů či státních i evropských grantů.

Zajímá Vás něco jiného? Napište nám!

Máte zájem o pravidelné informace o škole?

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Svobodná škola Chotěboř na Facebooku